Pentru ca suntem exigenti si ne dorim sa oferim servicii de calitate clientilor nostri, in primii ani de activitate am restaurat propriile noastre masini istorice. Cu toate acestea, unul dintre factorii care pot face restaurarea si personalizarea vehiculelor atat de interesanta si provocatoare este faptul ca fiecare proiect este diferit si vine cu propriile sale probleme si solutii individuale.

Perfectiunea este calitatea care ne defineste si tocmai de aceea, clientii nostri trebuie sa aiba in vedere faptul ca fiecare proiect de restaurare este diferit si poate necesita cercetare si dezvoltare extensiva pentru a asigura o restaurare corecta.

Pentru a intelege mai bine ce inseamna restaurarea unui vehicul, va vom prezenta in cativa pasi procesul de restaurare a vehiculului:

Inceputul

Inainte de a incepe propriu zis restaurarea, vehiculul trebuie examinat cu mare atentie, atat din punct de vedere mecanic, cat si din punct de vedere al aspectului. In functie de necesitatile fiecarui vehicul, se va intocmi un raport ce va include reparatiile necesare si pretul total. Atentie insa, in timpul procesului de restaurare pot sa apara probleme care n-au putut fi observate la examinare. Cu toate acestea, nu trebuie sa va faceti griji. Echipa JustClassics va va tine la curent pe tot parcursul procesului de restaurare.

Demontarea

Odata ce v-ati dat acordul, procesul de restaurare poate incepe. Astfel, se incepe demontarea masinii pe bucati. Si pentru ca ne place sa fim transparenti in ceea ce facem, vom pastra un jurnal al vehiculului dumneavoastra cu fotografii inca de la demontarea acestuia. Panourile caroseriei vor fi indepartate in cazul in care sunt fixate. Cablajul poate fi deformat si fragil, iar acesta va fi demontat complet. Franele si alte ansambluri care fac legatura intre caroserie si sasiu vor fi si ele indepartate. Mai departe, mecanicii nostri vor continua sa demonteze restul suspensiei, directiei, diferentialului, precum si piesele sistemului de franare.

Sablarea

Cadrul de baza este acum gata pentru sablare. Pe scurt, acest proces reprezinta utilizarea aerului comprimat pentru a sufla particule de nisip catre caroserie. In acest fel, rugina va fi indepartata complet. Imediat dupa, piesele metalice sunt supuse unui tratament special pentru ca rugina sa nu reapara.

Reconditionarea

Din acest moment, vehiculul intra in etapa de reconditionare si incepe sa prinda viata odata cu remedierea defectelor prin metodele clasice de tinichigerie. In paralel, motorul, cutia, diferentialul, suspensiile, franele, directivele sunt atent demontate si reparate. De multe ori, unde nu se pot gasi piese din comert, echipa noastra le construieste indiferent de material. Colaboram cu turnatorii de aliaje si fonta, cu ateliere care detin echipament de prelucrare traditionala dar si prin CNC pentru a oferi clientilor piese conform cu originalul, la preturi acceptabile. Departamentul nostru de design elaboreaza in totalitate proiectele, pe care le pune la dispozitia furnizorilor nostri. De asemenea, in aceasta etapa se va reconditiona si tapiteria vehiculului.

Montajul de verificare

Odata ce partea de tinichigerie a fost rezolvata, urmeaza etapa de montare de verificare sau cum se spune tehnic, proba de ornamente. Asta, desigur, dupa ce piesele lipsa sau defecte au fost achizitionate, reparate sau construite. In etapa aceasta se verifica lufturile si modul in care ornamentele si restul pieselor vizibile ale masinii se ataseaza pe masina. Capotele, usile si barele se ajusteaza, farurile si cromurile se adapteaza pe liniile caroseriei iar cand totul a fost dublu verificat, se demonteaza din nou.

Vopsirea

Acum incepe cel mai important stadiu a unei restaurari care da garantia longevitatii masinii. Este foarte important ca pasii sa se respecte cu sfintenie iar aici timpii de asteptare intre straturile successive sunt lungi si necesita rabdare atat din partea echipei noastre cat si din partea clientilor nostri.

Montajul Final

Dupa ce toate elementele masinii au fost refacute, incepe montajul final cu o atentie sporita si cu consultari permanente intre echipa si client. Nimic nu se lasa la voia intamplarii iar consultarea bibliografiei si pozelor din arhiva este pe primul plan. Fiecare element se mai verifica inca odata inainte de asamblarea finala: pielea, cromurile si lemnul sunt atent manipulate si instalate iar rezultatul final este unul de exceptie.

Acum ca procesul de restaurare s-a incheiat, vehiculul trece printr-o serie de verificari de functionare iar apoi este livrat cu garantie.

Initialele “JC” sunt sinonime cu excelenta in restaurare, lucru de care va puteti convinge daca veniti sa admirati vehiculele restaurate in acest atelier.